گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه
سرخط خبرها

هکر ۱۶ ساله، تلگرام ۸۰ نفر را در تهران هک کرد

  • کد خبر: ۱۹۰۷۴۲
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
هکر ۱۶ ساله، تلگرام ۸۰ نفر را در تهران هک کرد
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ داود معظمی گودرزی، دراین‌باره اظهارکرد: از مدتی قبل تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا پایتخت مدعی شدند شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی اقدام به اخاذی از مخاطبین آن‌ها کرده است.

رئیس پلیس فتای پایتخت ادامه داد: صحبت مشترک شکات پرونده در اظهاراتشان این بود که مدتی قبل در یک کانال تلگرامی یک نرم افزار هک خریداری کردند و پس از نصب آن تلفن همراه خودشان هک شده است و بعد از آن شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربریشان از مخطبین آن‌ها اخاذی کرده است.

معظمی گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی‌ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهم که یک پسربچه ۱۶ساله بود به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده به بیش از ۸۰ نفر گفت: این نوجوان ۱۶ ساله پس از حضور در پلیس فتا گفت با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری کسانی که متقاضی دریافت برنامه هک بودند به مخاطبین آن‌ها پیام داده و از آن‌ها درخواست وجه کرده و فکر نمیکرده که پلیس بتواند او را پیدا کند.

معظمی گودرزی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دومرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: از نصب برنامه از منابع نامعتبر جدا خودداری کرده و هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنید.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->